FAQ

Veel gestelde vragen:

Huren | Inschrijven

Hoe moet ik een account maken?

Klik op de link hiernaast https://www.kampeerkeus.nl/Account/registreer of ga naar de website van Kampeer Keus https://www.kampeerkeus.nl en klik rechtsboven op de knop ‘Inloggen’. asdflkasdfsalkjdfsaasdf

Hoe bewerk ik mijn profiel?

  • Zorg dat je ingelogd bent op https://www.kampeerkeus.nl
  • Klik op Account rechtsboven
  • Aan de linkerzijde in de menubalk kun je kiezen welke gegevens je wilt uitbreiden of bewerken

Huren | Een camper vinden

Hebben jullie rolstoelvriendelijke campers?

Er zijn rolstoelvriendelijke campers te huur via Kampeer Keus. Als de camper rolstoelvriendelijk is dan staat dit apart bij de advertentie vermeld. Je kunt hier ook middels een filter (aan de linkerzijde) op selecteren in alle zoekresultaten.

Mag ik mijn hond mee op reis nemen?

Indien huisdieren zijn toegestaan dan staat dit aangegeven bij de desbetreffende camper onder huisregels. Je kunt hier ook middels een filter op selecteren in alle zoekresultaten. Klik aan d e linkerzijde op huisregels en selecteer huisdieren toegestaan.

Hoe weet ik of een camper beschikbaar is?

Je hebt de perfecte camper gevonden. Super! Maar hoe weet je nu of die camper daadwerkelijk beschikbaar is? Dat ligt aan hoe je zoekt: Ik zoek met mijn reisdata al ingevuld. • Alle campers die je in de zoekresultaten ziet, zijn als beschikbaar opgegeven voor de gevraagde periode. Door een aanvraag te doen hoor je van de campereigenaar of je met de camper op pad kunt. Ik zoek zonder dat ik mijn reisdata heb ingevuld. 1. Klik op de advertentie van de camper die je wilt huren. 2. Klik in het rechtermenu reserveer direct op datum. De kalender vouwt dan uit. 3. Op de kalender is te zien welke periodes nog beschikbaar zijn. De witte dagen zijn beschikbaar, de rode dagen zijn niet beschikbaar. 4. Je kan in de kalender doorklikken naar rechts om de beschikbaarheid van de komende maanden te bekijken. ✔️Een aanvraag is vrijblijvend tot je de aanbetaling gedaan hebt.

Ik wil met een camper van een specifiek merk op pad. Kan ik daar op zoeken?

Ja dat kan zeker! Je kunt zowel selecteren / filteren op het merk opbouw en/of op het merk van het onderstel (basisvoertuig) 1. Vul de gewenste reisdata en het aantal slaapplaatsen in. 2. Klik op Zoek. 3. Je ziet nu alle campers die beschikbaar zijn. Tijd voor een filter! 4. Aan de linker zijde van jouw scherm (op computer) of onderaan het scherm (op smartphone/tablet) vind je de filters. 5. Kies het filter Merk opbouw of Merk basisvoertuig. 6. Klik het merk aan dat je zoekt.

Huren | Een camper boeken

Hoe boek ik een camper?

1. Vul de gewenste reisdata en het aantal slaapplaatsen in. 2. Klik op Zoek. 3. Zoek een camper die aan jouw wensen voldoet. Je kunt de filters aan de linkerzijde op de website gebruiken om de perfecte camper te vinden. Je kunt op heel veel verschillende zaken filteren. 4. Een camper naar wens gevonden? Klik op de knop Reserveer direct vrijblijvend. Vul de juiste data in, als je dat nog niet gedaan hebt en klik op Start reservering. Geef naast de foto aan wat de samenstelling, reisbestemming , aantal personen, leeftijden en reisplannen zijn. Schrijf ook een berichtje aan de verhuurder om te vertellen wie je bent en wat jouw plannen precies zijn. Zo weet de verhuurder aan wie hij zijn camper meegeeft en kan die a.d.h.v. de gegeven informatie inschatten op de camper geschikt is. Klik dan onderaan weer op de knop Uw reservering vrijblijvend plaatsen. 5. Maak jouw gegevens compleet. Zodra je jouw gegevens compleet hebt gemaakt en jouw e-mailadres bevestigd hebt, wordt jouw verzoek naar de verhuurder verstuurd. Die zal zo snel mogelijk op jouw verzoek reageren. Vaak is dat al binnen 24 uur! Je krijgt een e-mail zodra er een nieuw bericht is van de verhuurder. 6. De verhuurder accepteert. De verhuurder vindt jouw reisplannen helemaal geweldig en wil zijn camper graag aan jou verhuren! 7. De boeking aanbetalen. Nadat je aanvraag is geaccepteerd, ontvang je een betalingsverzoek om jouw reservering definitief te maken. Je hebt 48 uur om deze te betalen. Betaal je niet binnen deze termijn? Dan wordt de kalender weer vrijgegeven en kan iemand anders de camper boeken. Wacht dus niet te lang met betalen! Ben je nog niet zo zeker over jouw keuze? Als je de boeking laat verlopen, kun je deze later weer activeren als de camper dan nog beschikbaar is. Houdt dan de verhuurder op de hoogte!

✔️Een vrijblijvende aanvraag blijft vrijblijvend tot het moment dat je betaald.

✔️Nadat de eerste aanbetaling is gedaan, is de boeking definitief en vanaf dat moment gelden er ook annuleringskosten bij eventuele annulering. ✔️ Jouw gegevens blijven verborgen voor de verhuurder tot het moment dat je betaalt. ✔️ Betalingen verlopen veilig door een betaalprovider en komen in eerste instantie op rekening van Kampeer Keus ✔️ De verhuurder wordt binnen 2 werkdagen betaald nadat de aanbetaling is ontvangen.

Ben ik verzekerd tijdens mijn reis?

• Ja! Een campereigenaar is wettelijk verplicht om het voertuig tijdens de verhuurperiode te verzekeren. Hierdoor weet je als huurder dus zeker dat je altijd veilig op pad gaat. • Een camperverzekering is de verzekering die de eigenaar van het voertuig afsluit. Dit is vergelijkbaar met een autoverzekering, maar dan voor campers. Daarnaast hebben alle campers op ons platform een aanvullende verhuurmodule, anders mag de eigenaar de camper niet verhuren. Ondanks dat alle campers verzekerd zijn, geldt er altijd een eigen risico. De hoogte van het eigen risico verschilt per camper en per verzekering. In de advertentie van de camper zie je onder het kopje Voorwaarden de hoogte van het eigen risico en de hoogte van de borg. Onder het kopje Verzekeringen zie je waar de camper allemaal voor is verzekerd. Vraag de campereigenaar altijd om de exacte polisvoorwaarden, zodat je hiervan op de hoogte bent en niet voor verrassingen komt te staan.

Welk rijbewijs heb ik nodig voor het huren van een camper?

Als je een camper wilt huren via Kampeer Keus, zorg er dan voor dat je het juiste rijbewijs hebt voor de camper. Voor de meeste campers is een standaard rijbewijs B nodig, maar voor grotere campers kan een rijbewijs C nodig zijn. Je kunt aan de linkerzijde het filter benodigd rijbewijs selecteren en je krijgt alle campers te zien die hieraan voldoen.

Wat zijn huisregels?

Huisregels zijn, naast de Algemene Voorwaarden, specifieke regels die verhuurders opstellen voor het gebruik van hun campers. Deze regels maken deel uit van het huurcontract en moeten door de huurders worden nageleefd. Het overtreden van de huisregels kan financiële gevolgen hebben. Het doel van deze regels is om duidelijkheid te verschaffen en te zorgen voor een fijne ervaring voor beide partijen. De huisregels zijn opgenomen in de advertentie van de camper. Om ze te bekijken, scrol je gewoon naar beneden naar Huisregels op de pagina van de advertentie. Hier vind je belangrijke informatie over de voorwaarden voor het gebruik van de camper, zoals de regels voor huisdieren, het bezoeken van festivals met de camper, regels met betrekking tot internationale reizen en meer.

Wat regelt Kampeer Keus voor mijn reis?

Een camper boeken via Kampeer Keus is heel eenvoudig. Dit doen wij voor jou om je camperreis zo aangenaam mogelijk te maken: • Wij zorgen ervoor dat je op een veilige manier in contact kunt komen met verhuurders via het berichtencentrum op ons platform. • Kampeer Keus heeft de identiteit en adresgegevens van alle verhuurders gecheckt voordat zij een advertentie hebben aangemaakt op ons platform. • Kampeer Keus int de eerste betaling (aanbetaling) bij een reservering en stort deze na 2 werkdagen door naar de verhuurder. Verder verloopt het proces rechtstreeks tussen verhuurder en huurder. De 2e betaling (restantbetaling) en de borgbetaling worden rechtstreeks aan de verhuurder betaald. • Kampeer Keus stelt de huurovereenkomst op en stuurt deze zowel naar de verhuurder als de huurder, beide partijen dienen deze te ondertekenen. • Kampeer Keus zorgt voor een overdrachtsformulier en alle benodigde informatie om de camper aan elkaar over te dragen gedurende de huurperiode, zodat het voor beide partijen heel transparant is en er geen misverstanden kunnen ontstaan. • Bij onenigheid tussen huurder en verhuurder dienen zij dit onderling met elkaar te regelen, eventueel met hulp van derden. Kampeer Keus is hier geen partij in en is slechts de beheerder van het platform en heeft als enige functie het in contact brengen van beide partijen.

Kan ik verzoeken naar meerdere campers sturen?

Stel je ziet drie verschillende campers die passen bij jouw reisplannen en wensen. Je wilt graag een van de drie campers huren, maar het maakt je niet zoveel uit welke. Kun je dan naar al die campers een huurverzoek sturen? Ja, dat kan! Door een verzoek naar een paar campers te sturen, vergroot je jouw kans om snel een boeking te hebben. Stuur er ook weer niet te veel, omdat gesprekken anders verwarrend kunnen worden. • Je zit pas aan een boeking vast, zodra je betaald hebt. Tot dat moment is een aanvraag vrijblijvend. • Je kunt kiezen welke boeking je wel of niet aanbetaald. Zo zit je nooit aan één camper vast, tot je aanbetaald hebt. • Jouw openstaande aanvragen dien je zelf te annuleren, zodra je een boeking hebt betaald. • Na de betaling kun je niet zomaar van camper wisselen. In dat geval gelden de annuleringsvoorwaarden. ✔️Verhuurders zien niet dat jij meerdere huurverzoeken doet. ✔️Je bent niet verplicht te betalen zodra een verhuurder accepteert.

Kan ik een boeking maken namens een vriend of familielid?

• Nee dit kan niet. Het is voor verhuurders heel belangrijk dat zij hun huurders kunnen vertrouwen. Transparantie is daarom van groot belang bij het doen van een aanvraag. • Het is daarom niet toegestaan om namens een bekende een boeking te maken. Alle reserveringen dienen gedaan te worden door een deelnemer van het reisgezelschap. Degene die de boeking heeft gemaakt dient ook het overdrachtsformulier te ondertekenen bij het ophalen van de camper. Daarnaast is de huurovereenkomst een rechtsgeldig contract en is het niet toegestaan de naam van één van de reisgenoten te gebruiken voor de boeking. De deelnemer zal zelf de boeking moeten maken. ✔️Het is van belang dat diegene die boekt, op de hoogte is van de Algemene Voorwaarden. ✔️De Huurovereenkomst vormt, samen met het Overdrachtsformulier, een rechtsgeldig contract.

Huren | Huurverzoek

Ik heb nog geen contact kunnen krijgen met de verhuurder, wat moet ik doen?

Als je geen reactie hebt ontvangen van een verhuurder op je bericht of aanvraag, kunnen er verschillende redenen zijn waarom je geen reactie hebt gekregen. Het is mogelijk dat de verhuurder de melding heeft gemist of jouw bericht over het hoofd heeft gezien. In zo'n situatie raden we je aan om een verzoek aan ons sturen via info@kampeerkeus.nl dan attenderen wij de verhuurder om alsnog z.s.m. te reageren op jouw bericht.

Kan ik de verhuurder een vraag stellen zonder een aanvraag te sturen?

Nee dat gaat niet. Je dient altijd een vrijblijvende aanvraag te doen. Je zit hier dus niet aan vast, omdat deze vrijblijvend is en pas definitief is zodra deze is geaccepteerd door de verhuurder en door jou als huurder is betaald. Als je alleen een vraag hebt, vul dan gewoon een aanvraag in (zodat de verhuurder al wel meer informatie over jou hebt) en stel je vraag in de chat die daarna automatisch wordt geopend. Het is niet toegestaan om contactgegevens met elkaar te delen. Alle communicatie dient via de chatbox te gebeuren totdat de reservering definitief is en de contactgegevens via het platform zijn uitgewisseld. ✔️Jouw berichten en aanvragen zijn privé en niet zichtbaar voor andere gebruikers. ✔️Het doen van een aanvraag of het sturen van een bericht verplicht je niet totdat de eerste betaling is gedaan. ✔️ Jouw contactgegevens blijven verborgen voor de verhuurder totdat een boeking is bevestigd.

Moet ik betalen voor mijn reserveringsaanvraag?

• Het doen van een aanvraag via Kampeer Keus is kosteloos. Wanneer de aanvraag een boeking wordt, gelden er ook geen extra kosten. In tegenstelling tot andere verhuurplatformen betaal je bij Kampeer Keus geen extra kosten. • Wij rekenen per boeking een commissie percentage van 7,5 %. In tegenstelling tot andere verhuurplatformen waar tussen de 15% – 20% wordt gerekend. Als huurder ziet u de totaalprijs inclusief commissiekosten. De verhuurder draagt de commissiekosten aan Kampeer Keus af nadat de boeking definitief is geworden.

Hoe kan ik een aanvraag wijzigen?

Zodra je een verzoek hebt gedaan of je boeking is geaccepteerd, heb je nog steeds de flexibiliteit om wijzigingen aan te brengen in je reis. Je kunt dit als volgt doen: Om de data van je verzoek of boeking te wijzigen: • Log in en ga naar Mijn reserveringen. • Selecteer de boeking en neem via de chat contact op met de verhuurder. • Stuur een nieuw verzoek met de bijgewerkte data naar de verhuurder. • De verhuurder kan deze data voor je aanpassen en je krijgt als huurder een bericht, als deze wijziging is doorgevoerd en om deze nieuwe data goed te keuren. Er zijn geen verplichtingen totdat je de eerste betaling hebt gedaan. De verhuurder heeft 48 uur de tijd om je verzoek tot wijziging van de data te beoordelen en te accepteren of af te wijzen. Als het wordt geaccepteerd, worden de data automatisch gewijzigd. Als het verzoek echter wordt afgewezen, blijft de boeking met de oorspronkelijke data staan.

Kan ik de ophaal- en terugbreng tijd van mijn verzoek wijzigen?

Stuur eerst een bericht naar de verhuurder. Bij aanzienlijke afwijkingen kan er een halfdag tarief in rekening worden gebracht vanwege schoonmaak- en planningsbeperkingen. Als beide partijen akkoord gaan, zorg er dan voor dat je de nieuwe tijden documenteert op het Overdrachtsformulier tijdens het ophaalproces om eventuele geschillen in de toekomst te voorkomen.

Hoe worden de huurtarieven bepaald?

Kampeer Keus heeft geen controle over de prijzen die door verhuurders worden bepaald. De verhuurder bepaalt de huurprijs voor zijn camper. We geven echter wel richtlijnen aan verhuurders wanneer ze zich aanmelden. Houd er rekening mee dat Kampeer Keus servicekosten van 7,5% in rekening brengt voor elke boeking. Deze kosten zijn al verwerkt in de verhuurprijs die getoond wordt op ons platform. De prijzen die op de website staan bij het doen van een aanvraag bestaan uit de volgende onderdelen: • Huurprijs: Dit is de door de verhuurder vastgestelde basishuurprijs, waarin de servicekosten van 7,5% zijn inbegrepen. • Waarborgsom: Een borgsom is vereist als veiligheidsmaatregel in geval van schade of extra kosten. Je hebt de mogelijkheid om te zoeken naar campers met korting. Gebruik de filters om te zoeken naar voertuigen met een korting voor een langere periode of een last minute korting. Deze kortingen worden gegeven door de verhuurder.

Ik heb een aanvraag gedaan, wat nu?

Na het verzenden van je verzoek, kijk je vol verwachting uit naar een reactie van de verhuurder. Dit is wat je kunt verwachten: Acties van de verhuurder: • De verhuurder kan reageren op je bericht, vragen stellen of een afspraak maken voordat de boeking definitief wordt gemaakt. • Accepteren: Goed nieuws! De verhuurder stemt in met je plannen en accepteert je verzoek. Je avontuur kan doorgaan. • Afwijzen: Helaas is de camper niet beschikbaar voor de door jou gekozen data. Maak je geen zorgen, er zijn nog veel andere mooie campers om te verkennen. • Geannuleerd: Als de verhuurder niet binnen 48 uur reageert, wordt het verzoek automatisch geannuleerd om lang wachten te voorkomen. Belangrijke punten om te onthouden: • Een verzoek is vrijblijvend totdat er betaald is. Bij een geaccepteerde boeking ontvang je een betaalverzoek. Betalingen worden veilig verwerkt via een betalingsprovider. De verhuurder ontvangt de betaling binnen 2 werkdagen nadat deze door Kampeer Keus is ontvangen. • Hoe weet de verhuurder van jouw verzoek? De verhuurder ontvangt een e-mail, sms of pushmelding voor elk ontvangen verzoek. We streven ernaar om verhuurders direct te informeren en hen aan te moedigen snel te reageren. Als je geen reactie ontvangt, kun je een ander bericht sturen of het probleem melden bij het support team van Kampeer Keus via info@kampeerkeus.nl • Wanneer je een verzoek indient, ben je niet verplicht om door te gaan totdat je de eerste betaling hebt gedaan. Zorg ervoor dat je de annuleringsvoorwaarden in de Algemene Voorwaarden bekijkt voor mogelijke annuleringskosten.

Hoe spreek ik af met de verhuurder?

Afspraken over het bezichtigen of ophalen van de camper maak je met de verhuurder zelf. Dit is hoe je dit doet: • Communiceer via het platform. Zo staan je afspraken zwart op wit. • Het is niet toegestaan om contactgegevens via de chat te delen • Contactgegevens worden automatisch gedeeld nadat de boeking definitief is. Je kunt dan met elkaar afspreken om de camper vooraf te bezichtigen. ✔️ Communicatie via het platform is nooit inzichtelijk voor andere huurders en verhuurders ✔️ Genoteerde afspraken op het overdrachtsformulier zijn rechtsgeldig na ondertekening van beide partijen

Kan ik een camper gaan bekijken voordat ik een reservering bevestig?

• Om veiligheid en privacy te waarborgen, vragen we om eerst de boeking te voltooien voordat de contactgegevens worden gedeeld. Het is belangrijk dat de boekingen en 1e betaling rechtstreeks via het platform van Kampeer Keus worden gedaan. Alleen dan kunnen we je beschermen met behulp van de vele veiligheidschecks die we hebben ingesteld. • Als je een camper wilt bekijken voordat je een boeking bevestigt, kun je dit bespreken met de verhuurder via het platform. We raden aan om het bezoek te bespreken en te regelen via de boekingspagina, zodat alle informatie is gedocumenteerd.

Huren | Boekingen

Wat is het overdrachtsformulier van Kampeer Keus.

• Op het overdrachtsformulier staan alle gegevens van de huurder en verhuurder en kun je samen aantekeningen maken, zoals de kilometerstand en reeds aanwezige schades. Je kunt ook een alternatieve ophaal- of terugbrengtijd aantekenen op dit formulier als deze afwijkt van de tijden op de huurovereenkomst. Daarnaast is het verplicht om foto's te maken van de staat van de camper op het moment van vertrek en bij terugkomst en deel deze met elkaar (bijvoorbeeld in Whatsapp). Het Overdrachtsformulier wordt bij vertrek door beide partijen ondertekend. Bij terugkomst worden de punten op dit formulier weer nagelopen en de kilometerstand wordt opgeschreven. Zo kunnen kilometerstanden worden vergeleken. • Als er sprake van schade is, moet dit genoteerd worden op het overdrachtsformulier. Net als bij het ophalen van de camper, wordt het overdrachtsformulier ook bij terugkomst ondertekend en is het verplicht om foto's te maken van de camper bij aflevering. • Wat als het Overdrachtsformulier niet goed wordt ingevuld? Op het moment dat het overdrachtsformulier niet goed wordt ingevuld, heb je als huurder geen ondertekend bewijs in welke staat je de camper hebt ontvangen en meegenomen. Het is moeilijk te bewijzen dat een schade niet door jou is veroorzaakt als er niet vooraf is aangetekend dat de schade reeds aanwezig is geweest. Noteer daarom altijd goed wat er is afgesproken en maak voor- en achteraf altijd foto's van de camper en deel deze met elkaar (bijvoorbeeld in Whatsapp). ✔️Kampeer Keus hanteert het overdrachtsformulier als leidend bewijsstuk van de huurovereenkomst.

Waar vind ik de Algemene Voorwaarden, de Huurovereenkomst en het Overdrachtsformulier?

Bij het boeken van een camper teken je een contract voor de huur van het voertuig. Aan ieder contract zitten voorwaarden. Het is belangrijk om je goed in te lezen in deze voorwaarden, zodat je weet waar je aan toe bent. • Klik hier voor de Algemene Voorwaarden Het tekenen van het contract gebeurt door de eerste aanbetaling te doen. Je hoeft dus niet letterlijk een handtekening te zetten. Het contract noemen we de huurovereenkomst. Zodra je de boeking hebt aanbetaald, kun je de huurovereenkomst vinden op de website. Met de volgende stappen kom je bij de huurovereenkomst: 1. Zorg dat je bent ingelogd 2. Klik aan de linkerzijde op jouw scherm op Mijn reserveringen (op computer) of rechtsboven op 3 liggende streepjes (op smartphone/tablet) en dan op Jouw naam en vervolgens op Mijn reserveringen. Het overdrachtsformulier is te vinden op dezelfde manier als de huurovereenkomst. Het overdrachtsformulier is onderdeel van de huurovereenkomst en daarmee een rechtsgeldig document • Het Overdrachtsformulier is leidend in de afhandeling van te verrekenen kosten na de boeking ✔️ De Algemene Voorwaarden zijn opgesteld om zowel huurder als verhuurder te beschermen en eerlijk te behandelen. ✔️ Jouw huurovereenkomst en Overdrachtsformulier zijn niet zichtbaar voor andere huurders.

Waar kan ik de datum van de boeking wijzigen?

Op het moment dat een boeking nog niet definitief is, kun je als huurder vragen of de nog aangepast kan worden. Dit kun je doen in het boekingsoverzicht: 1. Ga naar Mijn reserveringen 2. Klik op de aanvraag 3. In de chatbalk kan je een aanvraag tot wijzigen van de aangevraagde datum indienen 4. Rechts onderin is er ook de mogelijkheid om de aanvraag te annuleren en vervolgens kan je een nieuwe aanvraag indienen met de juiste data Het is nu even wachten totdat de verhuurder het verzoek goedkeurt voordat je kunt aanbetalen. Indien jouw boeking definitief is (de aanbetaling is al voldaan), dan kun je de datum van de boeking niet meer wijzigen. Wil je toch de datum aanpassen, dien je eerst contact op te nemen met de verhuurder, op dezelfde manier als hierboven.

Wat betekenen de verschillende boekingsfasen?

Een boeking kan de volgende statussen hebben: • Reserveringsaanvraag: Een huurder kan een aanvraag doen voor een specifieke periode. • Aanvraag geaccepteerd: Een verhuurder heeft de aanvraag voor een specifieke periode geaccepteerd. De huurder heeft nu 48 uur de tijd om de boeking te bevestigen door de eerste termijn te betalen. • Aanbetaling: De huurder betaald 50% met iDeal of Bankcontact. Annuleringskosten zijn nu van toepassing. • Verlopen: Zodra de verhuurder de aanvraag heeft geaccepteerd, heeft de huurder 48 uur de tijd om deze te bevestigen door de vereiste betaling te doen, anders verloopt de aanvraag automatisch. • Automatisch geannuleerd: Een verhuurder heeft 48 uur de tijd om te reageren op een aanvraag voordat deze automatisch wordt geannuleerd. We raden aan om naar meerdere verhuurders aanvragen te sturen om ervoor te zorgen dat ten minste één aanvraag wordt geaccepteerd! • Afgewezen: De verhuurder wijst het huurverzoek af. • Geannuleerd: Een boeking is geannuleerd door de verhuurder of huurder. Afhankelijk van de omstandigheden rondom de annulering kunnen annuleringskosten van toepassing zijn.

Hoe lang heb ik om een aanbetaling te doen?

• Voor het doen van een aanbetaling heb je als huurder 48 uur de tijd vanaf het moment dat de verhuurder je aanvraag accepteert. Doe je de aanbetaling niet binnen deze 48 uur, dan vervalt de aanvraag. • Is het je niet gelukt om binnen 48 uur te betalen, dan kun je op dezelfde manier weer een aanvraag voor dezelfde periode indienen.

Wat betekent het als mijn boeking is bevestigd?

• Zodra de verhuurder je aanvraag accepteert, krijg je de mogelijkheid om de eerste termijn te betalen om de boeking te bevestigen. Zodra de betaling is gedaan, wordt de camper gereserveerd, de gekozen data in de agenda voor andere huurders geblokkeerd en is de boeking bevestigd. • Huurcontract & Overdrachtsformulier: De bevestiging van je boeking genereert een huurovereenkomst en het Overdrachtsformulier. In deze overeenkomsten vind je de voorwaarden van het huurcontract, zodat er duidelijkheid en wederzijds begrip is tussen jou en de verhuurder. • Contactgegevens: Na betaling van de eerste termijn krijg je toegang tot de contactgegevens van de verhuurder. Dit maakt directe communicatie tussen beide partijen mogelijk, voor verdere afspraken en/of vragen. • Het is belangrijk om te vermelden dat na bevestiging van de boeking, de annuleringsvoorwaarden zoals vermeld in Hoofdstuk 17 van de Algemene Voorwaarden van kracht zijn. Als je de boeking wilt annuleren, worden de van toepassing zijnde annuleringskosten uiteengezet in de Algemene Voorwaarden.

Kan ik wijzigingen maken in een boeking?

Als je wijzigingen wilt aanbrengen in een boeking, is dit wat je moet weten: Datum wijzigen Om de datum van een bevestigde boeking te wijzigen, moet je het volgende doen: 1. Bespreek een nieuwe datum met de verhuurder, bij voorkeur via de berichten bij de boeking zodat wij de nieuwe overeenkomst kunnen zien. Ophaal- en terugbrengtijden wijzigen Om de ophaal- en terugbrengtijden te wijzigen, moet je het volgende doen: 1. Neem contact op met de verhuurder via de online boeking om de gewenste wijzigingen te bespreken. Houd er rekening mee dat wijzigingen niet altijd mogelijk zijn, vooral als de verhuurder andere boekingen heeft gepland voor die dag. 2. Stem in met de nieuwe tijden en eventuele extra kosten voor wijzigingen, omdat de verhuurder de camper mogelijk niet kan verhuren tijdens de gewijzigde periode. 3. Voordat je de wijzigingen definitief maakt, zorg ervoor dat de nieuwe tijden worden vermeld in het Overdrachtsformulier. Beide partijen moeten het bijgewerkte Overdrachtsformulier ondertekenen om de wijzigingen te bevestigen. Houd er rekening mee dat de officiële ophaal- en terugbrengtijden niet rechtstreeks kunnen worden gewijzigd in je account. Daarom is het belangrijk om de nieuwe afgesproken tijden met de verhuurder te communiceren. Als je problemen ondervindt of verdere hulp nodig hebt bij het wijzigen van je bevestigde boeking, kun je altijd contact opnemen met het support team van Kampeer Keus, we helpen je graag verder.

Waar moet ik op letten tijdens het controleren van de camper?

• Er zijn een aantal zaken waar je op moet letten voordat je de camper weer terugbrengt bij de eigenaar. De volgende stappen zal je in ieder geval moeten doorlopen alvorens de camper in te leveren: • 1. Maak de binnen- en buitenkant de camper schoon wanneer dit is toegestaan door de verhuurder. Gebruik hierbij geen schuursponsjes! • 2. Loop de camper grondig na, controleer de binnen-en buitenkant op schade. • 3. Controleer de afspraken die zijn gemaakt op het Overdrachsformulier • 4. Bereid je voor op het terugbrengen van de camper, zodat je niets vergeet te melden. ✔️ Kampeer Keus zorgt voor bemiddeling bij een eventueel meningsverschil

Wat gebeurt er als ik de camper te laat terugbreng?

• Als je verwacht dat je te laat gaat zijn voor het terugbrengen van de camper op de tijd die op het Overdrachtsformulier staat vermeld, is het belangrijk om de verhuurder zo snel mogelijk op de hoogte te stellen. Let op: aanzienlijke vertragingen zonder geldige reden kunnen resulteren in een boete. • Houd er rekening mee dat als de tijd van terugbrengen aanzienlijk afwijkt van het oorspronkelijke plan (bijvoorbeeld meer dan 5 uur), de verhuurder mogelijk een halve dagprijs kan vragen. Dit compenseert het feit dat de camper niet verhuurd kan worden voor die dag, rekening houdend met de noodzakelijke schoonmaak en planning tussen boekingen door. Het is een vergoeding voor het verlies van een volledige nachtprijs voor de boeking.

Waar vind ik een overzicht van mijn boeking?

Om toegang te krijgen tot het overzicht van je boekingen en de details van je reserveringen te bekijken, volg je deze eenvoudige stappen: 1. Log in op je account met je inloggegevens. 2. Bij Mijn reserveringen vind je een lijst met al je boekingen en aanvragen. 3. Zoek de specifieke boeking die je wilt bekijken en klik erop. 4. Je wordt doorgestuurd naar de boekingspagina, waar je uitgebreide informatie vindt over je reservering. Aan de rechterkant zie je details zoals de specifieke boekingsgegevens, eventuele openstaande betalingen en de mogelijkheid om je boeking indien nodig te annuleren. 5. Onder belangrijke documenten staat het Huurcontract en Overdrachtsformulier 6. Dit is ook de plek waar je kunt communiceren met de verhuurder totdat de boeking is bevestigd en je hun contactgegevens ontvangt. ✔️ Om je privacy en veiligheid te beschermen, worden je contactgegevens en die van de verhuurders privé gehouden totdat de boeking is bevestigd.

Wat moet ik doen om de boeking af te ronden?

• Op het moment dat er geen sprake is van een naheffing voor schade of extra gereden kilometers, zal de boeking automatisch afgerond worden. • Wanneer er wel sprake is van extra kosten, geeft de verhuurder een naheffing op de volgende manier door: • 1. De verhuurder vult de naheffing in op Kampeer Keus; • 2. De kosten worden vastgelegd in het systeem; • 4. De naheffing wordt van de borg ingehouden of er wordt een betaallink verstuurd; • 5. Op het moment dat verrekening heeft plaatsgevonden, is de boeking afgerond; • 6. Als de boeking is afgerond, wordt het eventuele resterende deel van de borg teruggestort.

Ik wil de boeking verlengen, hoe kan ik het aanpassen?

Leuk dat je nog iets langer weg wil blijven om te genieten van de vrijheid. Het besluit om de boeking te verlengen moet natuurlijk altijd overlegd worden met de verhuurder. Hoe gaat dat in z'n werk? • Laat de verhuurder altijd per WhatsApp, e-mail of via de boekingspagina een akkoord geven op de verlenging. • De verhuurder zal het aanpassen op het huurcontract en de kosten voor de extra dagen in rekening brengen. • Mocht je een extra verzekering hebben afgesloten voor het eigen risico, dan dien je deze ook te verlengen.

Waar moet ik rekening mee houden als ik met een camper rijd?

• Rijden met een camper is anders dan het rijden in een auto. Je moet dan ook met een aantal dingen rekening houden tijdens het rijden: • 1. Lengte, hoogte en breedte. De meeste campers zijn een stukje groter dan een personenwagen. Houd dus rekening met lage bruggen, smalle straatjes en het uitzwenken van de achterkant van de camper. • 2. Zicht. Een camper heeft flinke dode hoeken en weinig zicht naar achteren. Houd daar rekening mee tijdens het rijden. Laat de passagier mee kijken bij het wisselen van rijbaan en laat de passagier uitstappen bij bijzondere manoeuvres. Doe daarbij de ramen omlaag zodat je de passagier kunt horen. • 3. Snelheid. Een camper heeft een groot frontaal oppervlak. Dat betekent dat je misschien wel de maximumsnelheid aan kunt houden op de snelweg, maar dat de motor dan hard moet werken en veel brandstof verbruikt. Ons advies is om een rustiger tempo aan te houden en te genieten van de omgeving. De reis is onderdeel van het plezier! • 4. Rijden in de bergen, klimmen en dalen. Voor het rijden in de bergen zijn er een aantal vuistregels die je kunt hanteren. Zo ga je altijd in dezelfde versnelling naar beneden als de versnelling waar je mee naar boven bent gereden (mits de helling ongeveer even stijl is). Zo kun je de camper laten remmen op de motor. Door in een lage versnelling af te dalen zal de camper minder snel snelheid maken. Blijf vooral niet met je voet op de rem afdalen. De remmen slijten daar niet alleen heel hard van, ze raken ook oververhit en verliezen daardoor remkracht! Bij het beklimmen van een heuvel of berg is het belangrijk de motor op toeren te houden. Bij een dieselmotor probeer je de toeren ongeveer tussen 2500 en 3500 toeren te houden. Een benzine motor houd je tussen de 3500 en 4500 toeren. Zo houd de motor kracht en kan de koeling efficiënt zijn werk doen. • 5. Rijden in de bergen, let op! Waar moet je nog meer op letten bij het rijden in de bergen? Denk om de hoogte van de camper. Een uitstekende rots of boom kan vervelende schade opleveren. Denk ook om de draaicirkel wanneer je door haarspeldbochten rijd. De regel is dat stijgend verkeer voorrang heeft. Kijk vooruit of je samen met het tegemoetkomend verkeer door een haarspeldbocht past. Ben jij aan het afdalen? Wacht dan even tot de tegenligger de bocht door is als het niet zou passen.

Waar moet ik op letten als ik de camper ophaal?

1. Controleer de camper grondig samen met de verhuurder om vertrouwd te raken met de werking ervan en eventuele bestaande schade of problemen op te merken. Vul samen het Overdrachtsformulier in en zorg ervoor dat beide partijen het ondertekenen. 2. Bespreek de volgende onderwerpen met de verhuurder: • Alternatieve ophaal- en terugbrengtijd (vastgelegd op het Overdrachtsformulier) • Huisregels (bijvoorbeeld over roken, huisdieren, reizen naar het buitenland) • Informeer of er een handleiding/gids voor de camper beschikbaar is • Verduidelijk eventuele vragen over de werking van de camper • Overeenstemming over de staat waarin de camper moet worden teruggebracht (schoonmaak, brandstof, watertank) • Maak foto's en een video van de camper bij het ophalen als aanvullende documentatie bij het Overdrachtsformulier Daarnaast: • Bespreek parkeermogelijkheden als je met de auto de camper op komt halen • Controleer het ophaaladres door het adres op het Overdrachtsformulier te controleren • Informeer naar de mogelijkheid van een alternatieve terugbrenglocatie (afhankelijk van beschikbaarheid en eventuele extra kosten) Door rekening te houden met deze zaken en duidelijk te communiceren met de verhuurder, ben je goed voorbereid op je camperavontuur! ✔️ Kampeer Keus biedt een Overdrachtsformulier aan, dat dient als belangrijk bewijsmateriaal bij geschillen.

Huren | Verzekeringen

Welke verzekeringen zijn er van toepassing bij mijn boeking?

• Camperverzekering • Een camperverzekering is de verzekering die de eigenaar van het voertuig afsluit. Dit is vergelijkbaar met een autoverzekering, maar dan voor campers. Daarnaast hebben alle campers op ons platform een aanvullende verhuurmodule, anders mag de eigenaar de camper niet verhuren. Ondanks dat alle campers verzekerd zijn, geldt er altijd een eigen risico. De hoogte van het eigen risico verschilt per camper en per verzekering. Vraag de eigenaar daarom altijd om de exacte polisvoorwaarden, zodat je hiervan op de hoogte bent en niet voor verrassingen komt te staan. • Allianz of Huurautopolis • Tip: het eigen risico is te verzekeren. Mocht er schade aan het voortuig ontstaan tijdens de periode dat jullie deze huren, dan wordt het eigen risico vergoed. Ook bijvoorbeeld bij ruitschade, lakschade, schade aan de onderkant van het voertuig of schade aan het interieur, die normaal niet onder de basisverzekering vallen. Reisverzekering • Als je op vakantie gaat, is het altijd verstandig om een reisverzekering af te sluiten. Een reisverzekering dekt onvoorziene kosten tijdens jouw reis. Deze wordt vanuit Kampeer Keus niet aangeboden, dus dit dien je zelf te regelen voor jouw camperreis. Annuleringsverzekering Aanvullend adviseren we ook altijd om een annuleringsverzekering af te sluiten. Een annuleringsverzekering vergoedt de kosten indien jouw reis onverhoopt niet door kan gaan wegens bijvoorbeeld ziekte, overlijden of in sommige gevallen zelfs wegens COVID-19. • Dit kan vaak als extra module worden aangezet bij jouw reisverzekering of volledig apart worden afgesloten. Informeer bij jouw verzekeringsmaatschappij voor de exacte polisvoorwaarden.

Camperverzekeringen, hoe zit dat precies?

• Iedere verhuurder op ons platform is verplicht een verzekering af te sluiten voor de verhuur van een camper. Zo weet je als huurder zeker dat je altijd verzekerd op reis gaat. Maar hoe weet je of de eigenaar van de camper een verzekering heeft afgesloten? In de advertentie van de camper zie je onder het kopje Verzekeringen waar de allemaal voor verzekerd is. Aan de hand van verschillende voorbeelden zullen we je uitleggen hoe je dit kunt nagaan. Eigen verhuurverzekering zonder pechhulp en vervangend vervoer De verhuurder heeft een eigen verhuurverzekering bij een externe partij. Hierbij geldt een eigen risico en borg van €1.000 en er is geen pechhulp of vervangend vervoer inbegrepen. Mocht je dit wel willen, dan dien je deze als huurder zelf af te sluiten voor de reis. Eigen verhuurverzekering inclusief pechhulp en vervangend vervoer De verhuurder heeft een eigen verhuurverzekering bij een externe partij. Hierbij geldt een eigen risico en borg van €1.000, dit is inclusief internationale pechhulp en vervangend vervoer. Vraag de verhuurder altijd om de exacte polisvoorwaarden, zodat je hiervan op de hoogte bent en niet voor verrassingen komt te staan. Ook is het handig om de gegevens van de verzekeraar bij de hand te hebben, zo weet je bij pech welk telefoonnummer je moet bellen. Naast de verplichte verzekering (die de verhuurder moet afsluiten), is er ook een mogelijkheid om je als huurder extra te verzekeren via Allianz of Huurautopolis. Deze verzekering is niet voor pech of noodsituaties, maar is er om jouw eigen risico tijdens de reis te verlagen.

Waarom een extra verzekering?

Als je op reis gaat met een camper via Kampeer Keus, wordt er altijd een waarborg gerekend. De hoogte van deze waarborg kan verschillen per camper en is bedoeld om schades of andere extra kosten te dekken die tijdens de reis zijn ontstaan of gemaakt. De hoogte van deze waarborg staat gelijk aan het eigen risico per incident dat je als huurder draagt. Dit betekent dat als de borg van de camper €1.000 betreft, je verantwoordelijk bent voor een maximum van €1.000 per incident. Soms, als je onderweg veel pech hebt en bijvoorbeeld meerdere schades rijdt, kan het daarom zijn dat je achteraf nog moet bijbetalen als huurder. Allianz of Huurautopolis Een ongeluk zit vaak in een klein hoekje en dit hoeft niet altijd jouw schuld te zijn. Zo kan steenslag flinke schade veroorzaken aan een camper, terwijl jij hier helemaal niks aan kunt doen. Wij bevelen daarom al onze huurders aan om het eigen risico af te kopen. Dit kun je doen door middel van de Allianz of Huurautopolis verzekering af te sluiten. Deze verzekering loopt dan via een externe verzekeringspartner. Met deze verzekering koop je het eigen risico af naar €150 per incident. Voorbeeld: • Op de eerste dag van je reis ben je per ongeluk tegen een paaltje aangereden, met als gevolg dat er een deukje in de achterbumper zit. De schade herstellen kost €900. • Op de derde dag is er een steentje tegen de ruit gekomen, met als gevolg dat er een flinke barst in de voorruit zit. Helaas is het sterretje te groot, waardoor er een nieuwe voorruit in moet komen. De schade herstellen kost €800. • Iemand heeft tijdens jouw reis in proberen te breken in de camper. Hierdoor is het slot geforceerd en zitten er krassen op de zijkant van de camper. De schade herstellen kost €1.000. Neem bijvoorbeeld een eigen risico van €1.000 (zonder extra verzekering): Naast de aanbetaalde borg van €1.000 moet je een extra €1.700 voor de schades betalen. Dit is natuurlijk erg vervelend, aangezien enkel het eerste incident jouw schuld was. Echter ben je als huurder tijdens de reisperiode verantwoordelijk voor de camper, waaronder dus ook de andere twee incidenten. Met Allianz of Huurautopolis: Als je ervoor hebt gekozen om het eigen risico af te kopen middels de extra verzekering, hoef je slechts € 450 bij te betalen. (€ 150,- per schadegeval)

Huren | Betalingen

Op welk moment kan ik betalen?

Zodra jouw reserveringsaanvraag is geaccepteerd door de verhuurder, kun je de eerste aanbetaling doen. Door het maken van deze eerste aanbetaling wordt jouw boeking definitief. De 2e betaling is 6 weken voor vertrek en de borgbetaling 1 week voor vertrek.

Hoe kan ik betalen?

Op het moment dat de boeking geaccepteerd is, heb je de mogelijkheid om het eerste termijnbedrag te betalen. Dit kun je als volgt doen: 1. Log in op de website van Kampeer keus 2. Ga naar Mijn reserveringen 3. Klik op de desbetreffende boeking 4. Klik op Betalen 5. Je wordt nu doorgestuurd naar een iDeal of Bancontact betaalomgeving LET OP: Let op dat wij geen IBAN-nummer hebben voor handmatige overboekingen. Alle betalingen dienen altijd via ons platform te worden verricht. We vragen je nooit om geld over te maken naar een (buitenlands) rekeningnummer, noch om te betalen via SMS of WhatsApp. Houd er rekening mee dat alle betalingsgerelateerde e-mails alleen worden verzonden vanaf info@kampeerkeus.nl. ✔️ Kampeer Keus helpt je bij het uitvoeren van de betaling wanneer er moeilijkheden zijn.

Wanneer moet ik de eerste betaling doen?

• Als huurder heb je 48 uur de tijd om de aanbetaling te doen, nadat de verhuurder je verzoek heeft geaccepteerd. Als de betaling niet binnen deze termijn wordt betaald, wordt het huurverzoek geannuleerd. Als je echter niet in staat bent om de betaling binnen 48 uur te doen, kun je een nieuw verzoek sturen voor dezelfde datum.

Kan ik het betalingsschema wijzigen?

• Het betalingsschema kan helaas niet gewijzigd worden. Dit wordt automatisch aangemaakt wanneer je een boeking maakt en kan daarom niet handmatig worden gewijzigd. • Als je niet in staat bent om een betaling te doen, raden we je aan om een bericht aan de verhuurder te sturen en te vragen of er een mogelijkheid is om later te betalen. • Als je je betaling niet verricht, kan je boeking worden geannuleerd en kunnen er kosten in rekening worden gebracht.

Ik kan niet betalen, wat moet ik doen?

Er zijn verschillende redenen waarom je mogelijk niet kunt betalen: • Poging tot betaling via bankoverschrijving, wat niet is toegestaan. • Het bedrag dat nodig is, overschrijdt het bedrag op je kaart. • De bank weigert de transactie. Hoe kun je elk van deze problemen oplossen? • Niet kunnen betalen via bankoverschrijving: Betaal met een betaalpas of creditcard via de boekingspagina. • Limiet overschreden: Verhoog je limiet en mocht dit niet op tijd lukken laat dit dan in een bericht aan de verhuurder weten. • Bank weigert de transactie: Neem contact op met je bank en geef toestemming voor de betaling. Daarna kun je de betaling op het platform van Kampeer Keus doen en zal deze succesvol worden verwerkt. ✔️ Betalingen worden verwerkt via een beveiligde verbinding met een betalingsprovider. ✔️ Je gegevens worden nooit gedeeld met derden. ✔️ De huurprijs wordt bewaard op een rekening van een derde partij tot 24 uur na aanvang van je boeking.

Kan ik de eerste betaling later doen?

Als huurder moet je de eerste betaling doen binnen een termijn van 48 uur. Als je niet in staat bent om de betaling binnen deze tijd te doen, raden we aan om een alternatieve regeling te treffen met de verhuurder. Je kunt dan op een later moment een nieuw verzoek sturen voor de boeking, wanneer je wel in staat bent om de betaling te doen.

Huren | Veiligheid

Hoe moet ik gegevens verifiëren?

Controleer of je reeds ingelogd bent. Ja? Dan kan je beginnen met het creëren van meer vertrouwen tussen jou en de verhuurder! • E-mailadres: Deze kan je verifiëren door op de link in de bevestigingsmail te klikken. Je krijgt deze e-mail na het aanmaken van een account op Kampeer Keus. Het is heel belangrijk om je e-mailadres te verifiëren, anders is het niet mogelijk om een aanvraag in te dienen. Mocht je hier problemen mee hebben kan je altijd contact opnemen met het support team van Kampeer Keus. • Rijbewijs: Je kan een foto van je rijbewijs uploaden in jouw profiel. • Bewijs van adres: upload een duidelijke foto of scan van een adresbewijs van max. 3 maanden oud. Dit kan elke rekening zijn (bijvoorbeeld een energierekening of afrekening van de belastingdienst) waarop de naam/voornaam van de hoofdbestuurder, huidig adres en datum van afgifte van het document vermeld staan. Bedragen mogen onleesbaar gemaakt worden. ✔️ Verhuurders zien dat je jouw profiel geverifieerd hebt. ✔️ Jouw rijbewijs is altijd onzichtbaar voor verhuurders.

Hoe garanderen jullie de veiligheid van mijn betaling?

Bij Kampeer Keus doen we er alles aan om het overmaken van geld via internet veilig en met zekerheid te laten verlopen. Jouw betalingen zo goed mogelijk regelen doen we zo: • Communiceer en betaal altijd via Kampeer Keus! Voor je eigen veiligheid is het belangrijk dat alle communicatie en betalingen plaatsvinden op de website van Kampeer Keus. We zullen je nooit vragen een betaling te doen buiten het platform naar (een buitenlandse) rekening, noch om te betalen via SMS of WhatsApp. Als je verdachte berichten ziet of als je gevraagd wordt om buiten het platform te communiceren of te betalen, laat het ons dan weten via support op onze website. Houd er rekening mee dat alle betaling gerelateerde e-mails alleen worden verzonden vanaf info@kampeerkeus.nl. • Bankbetalingen verlopen via iDeal. • Betalingen komen via een bekende betaalprovider op een derdengeldenrekening. • De huursom wordt pas naar de eigenaar gestort wanneer jij reeds op pad bent met de camper, 24 uur na sleuteloverdracht. • De borg betaal je rechtstreeks aan de verhuurder en blijft bij de verhuurder staan tot jij je reis hebt afgerond. De verhuurder krijgt vervolgens 48 uur de tijd om te bepalen of de borg teruggestort kan worden.

Wat gebeurt er bij pech?

• Wees voorbereid Je wilt zorgeloos reizen met de camper. Het is daarom belangrijk dat je goed voorbereid op pad gaat: • 1. Zorg dat je een kopie van het Overddrachtsformulier bij je hebt • 2. Laat je goed door verhuurder informeren over wat je moet doen bij schade of pech • 3. Zorg dat je altijd de telefoonnummers van de verhuurder(s) en verzekeraar bij de hand hebt. Daarnaast zijn het kentekenbewijs van de camper en het polisnummer van de verzekering belangrijk. Pech onderweg Als eerste stap is het belangrijk om contact op te nemen met de verhuurder in geval van pech, een ongeval of problemen met de camper. Samen kunnen jullie beoordelen of het mogelijk is om de reis voort te zetten of dat er alternatieve regelingen moeten worden getroffen. Schade documenteren • Het is belangrijk om alle schade of problemen op het Overdrachtsformulier te documenteren, dat zowel door de reiziger als door de adverteerder moet worden ondertekend. Dit document is een belangrijk bewijs in geval van een geschil over de borg of extra kosten.

Wat doe ik als er tijdens de huurperiode schade ontstaat aan het voertuig?

Bij schade is het belangrijk om onmiddellijk actie te ondernemen. Volg deze stappen: Stap 1: Neem contact op met de verhuurder (en hulpdiensten, indien nodig) Heb je schade opgemerkt? Informeer dan direct de verhuurder over de situatie. Neem daarnaast, indien nodig, contact op met de juiste hulpdiensten voor hulp en ondersteuning. Stap 2: Afhandelen van schade veroorzaakt tijdens de reis Als je per ongeluk schade veroorzaakt tijdens je reis, is het belangrijk om de verhuurder onmiddellijk op de hoogte te stellen. Als het voertuig nog bestuurbaar en veilig is, kun je de reis voortzetten. Het is echter essentieel om de volgende stappen te ondernemen: • Geef de verhuurder duidelijke foto's of video's van de schade en geef een gedetailleerde uitleg van wat er is gebeurd. De verhuurder zal de foto's doorsturen naar een garage om de reparatiekosten te beoordelen. • Bij het terugbrengen van de camper, zal je met de verhuurder het Overdrachtsformulier invullen en de schade noteren. Door het Overdrachtsformulier te ondertekenen, ga je akkoord met de aansprakelijkheid voor de schade die tijdens de reis is veroorzaakt. • De verhuurder zal de bijkomende schade toevoegen aan de online boekingspagina. Je krijgt vervolgens de mogelijkheid om de kosten te accepteren of te weigeren. • Als je accepteert, wordt het betreffende bedrag van de borg afgetrokken. • Als je de kosten weigert, vragen we je om een verklaring en bewijs te leveren om je claim te ondersteunen. Houd er rekening mee dat het sneller en efficiënter is om zaken rechtstreeks met de verhuurder af te handelen. Mochten jullie er samen niet uitkomen, dan is Kampeer Keus er om je te ondersteunen.

Hoe is de borg geregeld?

De borg is een bedrag dat de verhuurder mag houden voor het geval je schade veroorzaakt tijdens je reis. Het dient als garantie voor de verhuurder om de reparatiekosten te dekken als je aansprakelijk bent voor eventuele schade. 1. Hoeveel bedraagt de borg? De borg, vastgesteld door de verhuurder, wordt per schade bepaald. Als de borg € 1000 is en de schade € 1200 kost, hoef je alleen de afgesproken € 1000 te betalen. We adviseren de verhuurder om de borg overeen te laten komen met het eigen risico van hun verzekering. Zo kan de verhuurder elk bedrag boven de borg claimen via de huurverzekering. Als je meerdere schades veroorzaakt die de borg overschrijden, ben je meerdere keren de borg verschuldigd. 2. Wanneer en hoe betaal ik de borg? De borg moet in de week voor vertrek aan de verhuurder worden overgemaakt. Er zijn ook verhuurders waar de borg bij vertrek cash betaald kan worden. 3. Hoe wordt de borg terugbetaald? Als er schade is, gelden de kosten als naheffing bij de boeking. Het resterende bedrag zal aan je worden terugbetaald, zodra de schade is afgerond. 4. Hoe werkt het proces als er schade is? Op het moment dat er geen sprake is van een naheffing voor schade of extra gereden kilometers, zal de boeking automatisch afgerond worden. Wanneer er wel sprake is van extra kosten, geeft de verhuurder een naheffing op de volgende manier door: • De verhuurder zal de schade melden op Kampeer Keus • Op de website van Kampeer Keus zie je wanneer de schade is afgewikkeld • De kosten worden vastgelegd in het systeem; • De naheffing wordt van de borg ingehouden. • Op het moment dat verrekening heeft plaatsgevonden, is de boeking afgerond; • Als de boeking is afgerond, wordt het eventuele resterende deel van de borg teruggestort; • Kampeer Keus controleert bij beide partijen of de oorsprong van eventuele kosten gelijk zijn.

Wat moet ik doen als ik het niet eens ben met de extra kosten?

Na het terugbrengen van de camper kan de verhuurder beslissen of hij de borg vrijgeeft of vasthoudt. Als de verhuurder ervoor kiest om de borg vast te houden, voegt hij de extra kosten toe aan de boeking. Je kunt de extra kosten bekijken op jouw online boekingspagina. Je hebt de mogelijkheid om deze kosten te accepteren of te weigeren. Als je het niet eens bent met de vermelde bedragen, is het belangrijk om met de verhuurder te communiceren en een duidelijke uitleg te geven. We hebben een aantal tips op een rijtje gezet om samen met de huurder tot een goede oplossing te komen: • Communiceer snel om vertraging en misverstanden te voorkomen. • Luister naar elkaar en probeer elkaars argumenten te begrijpen. • Vermeld duidelijk de problemen en de specifieke kosten die ermee gemoeid zijn • Deel ondersteunend bewijsmateriaal, zoals foto’s, video’s en bonnetjes. • Gebruik het beleid van Kampeer Keus als richtlijn om tot een eerlijke oplossing te komen. • Wees flexibel en sta open om tot een overeenstemming te komen die voor jullie beiden werkt. • Leg de voorwaarden van jouw overeenkomst schriftelijk vast om toekomstige misverstanden te voorkomen. Wij raden je aan om alle communicatie op het platform bij te houden. • Zorg voor een positieve en respectvolle toon. Dit zal helpen om tot een gezamenlijke oplossing te komen. Als jij en de verhuurder niet tot een overeenkomst kunnen komen, vul dan het contact formulier in bij support op Kampeer Keus. Wij zullen helpen bij het bemiddelen van de situatie.

Hoe wordt een boete verrekend?

• Een verkeersboete zal de verhuurder direct bij de huurder melden. Je kunt dit simpelweg oplossen door een onderlinge betaling met de verhuurder. • De boete komt meestal later binnen, als de borg al verrekend is. Daarom zal de borg vaak al verrekend zijn. ✔️Verhogingen van de boete omdat deze niet op tijd betaald is, hoef je als huurder niet te vergoeden.

Huren | Annulering

Hoe kan ik annuleren?

Wanneer je een definitieve boeking wilt annuleren, dan zitten hier annuleringsvoorwaarden aan vast. Deze specifieke voorwaarden kunnen verschillen van vriendelijk, normaal tot streng. Om terug te zien welke annuleringsvoorwaarden van toepassing zijn op jouw boeking, kun je onder het kopje Annuleringsvoorwaarden kijken in de desbetreffende boeking (in het rechterkolom van het scherm als je in jouw boeking zit). Volg onderstaande stappen om jouw boeking te annuleren: 1. Ga naar Mijn reserveringen 2. Klik op de desbetreffende boeking 3. Vervolgens vind je onderaan de kolom aan de rechterkant de knop Informatie over annuleren ✔️Kampeer Keus rekent geen kosten voor annulering vóórdat de aanbetaling is gedaan.

Wat zijn de gevolgen van het annuleren van een aanvraag?

• Op het moment dat je een aanvraag annuleert, gaat deze reis niet door. Hier zitten geen kosten aan verbonden. Er zitten alleen kosten aan verbonden op het moment dat de boeking is bevestigd of aanbetaald is. Zie hiervoor de annuleringsvoorwaarden in de Algemene Voorwaarden. De annuleringsvoorwaarden van je boeking kun je terugvinden bij Mijn reserveringen ✔️ Op het moment dat je de aanvraag nog niet aanbetaald hebt, is annuleren dus kosteloos.

Hoe trek ik mijn aanvraag in?

Heb je een aanvraag gedaan voor een camper, maar wil je toch niet met die camper op pad? Je kunt op de volgende manier je aanvraag intrekken: 1. Zorg dat je ingelogd bent. 2. Klik rechts bovenin je scherm op Mijn Reserveringen en selecteer de aanvraag die je wil annuleren 3. Klik op de aanvraag die je wilt intrekken. 4. Klik aan de rechterkant van het scherm (op computer_ of een stukje naar beneden (op smartphone/tablet) op Aanvraag annuleren. ✔️ Een aanvraag is vrijblijvend tot het moment dat je de boeking betaald. ✔️ Een aanvraag intrekken is kosteloos zolang er niet aanbetaald is.

Ik heb niet het juiste rijbewijs voor de gehuurde camper, wat nu?

• Als je een boeking hebt gemaakt voor een voertuig dat rijbewijs C vereist en je bent alleen in het bezit bent van rijbewijs B, dan zal je de boeking moeten annuleren als niemand anders namens jou kan rijden. • Bij Kampeer Keus geven we prioriteit aan het naleven van wettelijke en veiligheidsvoorschriften. Als je merkt dat de rijbewijs vereisten niet overeenkomen met je huidige rijbewijscategorie, raden we je aan om de boeking te annuleren om te voldoen aan de regelgeving en eventuele mogelijke problemen tijdens je reis te voorkomen. Houd er rekening mee dat het standaard annuleringsbeleid van toepassing zal zijn in dit geval. • Het is essentieel om alle informatie in de advertentie van het voertuig zorgvuldig te controleren met betrekking tot het vereiste rijbewijs. We raden ten zeerste aan om deze informatie te verifiëren voordat je je boeking bevestigt. Door dit te doen, kun je eventuele complicaties met betrekking tot je rijbewijs vermijden.

Wat gebeurt er als de verhuurder mijn boeking annuleert?

Als de verhuurder de boeking annuleert vanwege technische problemen of overmacht, ontvang je een volledige terugbetaling. Kampeer Keus zal je hulp bieden bij het vinden van een alternatief voertuig dat aan je eisen voldoet. Raadpleeg de Algemene Voorwaarden om te zien welke voorwaarde bij de annulering van toepassing is. ✔️ We zullen je ondersteuning bieden en je begeleiden bij het vinden van een geschikt vervangend voertuig voor je komende avontuur. ✔️Gedetailleerde informatie is te vinden in onze Algemene Voorwaarden.

Wat gebeurt er als mijn aanvraag wordt geweigerd?

• Wanneer een verhuurder je aanvraag weigert, gaat de boeking bij deze verhuurder niet door. Je kunt dan natuurlijk vragen om welke reden dit is gedaan. • Wij adviseren om ook verder te kijken bij andere verhuurders om zo toch de kans op een boeking te vergroten. ✔️ Kampeer Keus helpt je met in contact komen met de verhuurder wanneer je geen reactie ontvangt.

Waarom is mijn aanvraag afgewezen?

• Een verhuurder heeft 48 uur de tijd om te reageren op een aanvraag voordat het automatisch wordt geannuleerd. Dit is bedoeld om te voorkomen dat de huurder lang moet wachten om te weten of ze een huur kunnen vastleggen. • Op dezelfde manier heeft een huurder 48 uur de tijd om een aanvraag te bevestigen door een betaling te doen, anders wordt het automatisch geannuleerd. Dit is om te zorgen dat verhuurders geen boekingen en inkomsten mislopen. • We raden aan om een paar verzoeken tegelijk te versturen, zodat je er zeker van bent dat er één wordt geaccepteerd!

Huren | Overig

Welk rijbewijs is nodig om een camper te besturen?

Voor de meeste campers is een standaard rijbewijs B nodig, maar voor grotere campers kan een rijbewijs C nodig zijn. Voor niet Europese burgers is een Internationaal rijbewijs nodig. Controleer de beschrijving van de camper voor specifieke vereisten.

Op welke manier kan ik betalen?

tes hehehehe

Hoe boek ik een camper?

Maak eerst een account aan op Kampeer Keus, klik op inloggen. Onder de balk “Log direct in” kan je klikken op “direct registreren” en de gevraagde gegevens invullen.

Hoe lang heb ik om de aanbetaling te doen?

Is er een minimum leeftijd voor het huren van een camper?

Waar mag ik reizen?

Is er een minimale huurperiode?

Hoeveel mensen mogen de camper besturen?

Hoe kan ik een 2e bestuurder toevoegen?

Hoe kan ik de datum van de boeking wijzigen?

Waar vind ik een overzicht van mijn boeking?

Welke milieu stickers of vignetten zijn aanwezig?

Waar moet ik op letten als ik de camper ophaal?

Waar vind ik de huurvoorwaarden?

Hoe gaat het verhuur proces in zijn werk?

sdfsasadasdfasdfasdf

Algemeen

Kan ik mijn camper hier ook verhuren?

fdgfghfgh

Verkopen jullie ook campers?

Hoe zit het met de verzekering?

Kopen

Kan ik de verkoper vertrouwen?

Ja natuurlijk werkt dat!

Zit er garantie op de aankoop?

Kan ik mijn camper inruilen?

Gaat de betaling via dit platform en zijn er kosten aan verbonden?

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Verkopen

Hoe maak ik een advertentie aan?

Wat zijn de kosten voor mij?

Kan ik meerdere advertenties aanmaken?

Kan ik mijn advertentie later wijzigen?

Mijn camper is verkocht, kan de advertentie verwijderd worden?

Gaat de betaling via Kampeer Keus?

Kan de verkoop ongedaan gemaakt worden?

Overig

Verhuren | Algemeen

Waarom zou ik mijn camper via Kampeer Keus verhuren?

Hoeveel campers mag ik verhuren?

Er is geen limiet op het aantal campers dat u mag verhuren

Zijn er kosten verbonden aan het verhuren via Kampeer Keus?

Kan ik mijn camper via Kampeer Keus te huur aanbieden?

Hoe maak ik een advertentie aan?

Kan ik ook zakelijk verhuren en meerdere advertenties aanmaken?

Wat zijn de kosten van de advertentie?

Wat zijn de kosten als de camper via Kampeer Keus verhuurd wordt?

Hoe kan ik extra opties (bijvoorbeeld bedlinnen) aanbieden aan de huurders?

Hoe werkt het boekingsproces voor mij als verhuurder?

Welke verzekeringen zijn verplicht voor de verhuur van mijn camper?

Mijn camper is tijdelijk niet beschikbaar of helemaal niet meer, kan de advertentie offline gehaald worden?

Kan ik mijn advertentie later wijzigen?

Gaat de betaling via Kampeer Keus?

Verhuren | Over Kampeer Keus